maandag 25 juli 2011

De heuptas is BACK!

Bij het woord "heuptasje" krijg ik altijd een beetje jeuk. Polyester, neon, avondvierdaagse, bobbel onder je regenjas, totale stijlbreuk in je zorgvuldig uitgekozen wandelgarderobe. Allemaal nadelen van zo'n tasje.
Maar, toegegeven, hij is zo ontzettend handig, klein en makkelijk voor het grijpen. Met dat gegeven in het achterhoofd én het feit dat de metzonderhandentas (of Metz.bag, zoals iemand me onlangs in het Engels mailde) een behoorlijk flinke tas is, ben ik gaan broeden op een petit metzonderhandentasje. En dat werd, jawel, een heuptas...

Het is een eenvoudig tasje van 20 x 25 cm met bovenin een rits en twee lussen aan de zijkanten. Die lussen kun je gebruiken om het tasje om de band van je SSC of draagdoek te schuiven. Je kunt 'm natuurlijk schaamteloos voorop hangen, maar een klein beetje uit het midden wekt het tasje haast de indruk een schoudertas te zijn.


Deze twee gaan give aways worden, ik moet alleen nog even uitzoeken hoe...

Je kunt 'm ook nog aan je fietsstuur bevestigen.

En er zijn natuurlijk genoeg stoffencombinaties te bedenken.



6 opmerkingen:

  1. die zien er op zich wel handig uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooi idee! En spannend wie de tasjes gaat winnen (-hoop stiekem dat ik erbij zit. win nooit wat, dus dat zou wel een giller zijn!-). Succes met bedenken van meer moois. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. is het nu de ook de bedoeling 'm aan je rond je heup geknoopte (meestal laatste) doekbaan te kunnen bevestigen?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dieuw, dat doe ik inderdaad ook. Bij een fwcc kun je de laatste twee doekbanen ook door de lussen halen zodat het tasje onr de billen van het kindje zit.

    BeantwoordenVerwijderen