zondag 24 juli 2011

De reistas, ofwel de heavy duty tas

Ofwel: een tas voor tante Annie (het kleinste zusje). Ze wilde namelijk een tasje "dat makkelijk op te frommelen was". Het zit namelijk zo, tante Annie gaat reizen. Alleen. Dus dan is er nooit iemand aan wie zij zomaar kan vragen of die haar tassie even vast wil houden. Dat moet ze steeds zelf doen. En dan is het soms handig als dat tassie met wat bescheiden geweld in de grote rugtas gepropt kon worden. 

Of ik er trots op moet zijn dat ik iets mocht naaien dat vervolgens een ruime maand afgeragd gaat worden, weet ik niet, maar trots op het tasje was ik wel. Zie hier het flesje-water-plattegrond-en-goed-boek-tasje. De waardevolle spullen zitten op aanraden van moeders in een good old vleeskleurig heuptasje.


Het is al met al een simpel zakje geworden van een simpel patroontje. Er is een rits bijgekomen, maar op de schouderband en de applicatie heb ik me -om eerder genoemde reden- niet al te hard uitgesloofd. Het heeft een voorvak, handig voor de stadsplattegrond en verder... niks.



"We" hebben er ook nog een klein ritstasje voor tampons enzo bijgemaakt van wat restjes stof.

1 opmerking:

  1. Wat een leuke tas! Je hebt ook echt al heel veel pageviews, ik verwacht binnenkort metzonderhanden in de knippie als opkomende trend (.. of de libelle) haha ;)

    X
    Isabelle

    BeantwoordenVerwijderen